Stomatologia zachowawcza

Próchnica zębów to choroba cywilizacyjna. Przetworzona żywność, zwiększona zawartość cukrów prostych w połączeniu ze złą higieną prowadzą do zniszczenia twardych tkanek zębów.
Walka z próchnicą to wielokierunkowe działania.

Po pierwsze profilaktyka.

Po drugie likwidowanie już istniejących ognisk próchnicy.

W naszym centrum stosujemy znieczulenie przed leczeniem zachowawczym zęba.
Preparat znieczulający podajemy metodą tradycyjną lub przy użyciu specjalnego aparatu sterowanego mikroprocesorem The Wand, który do minimum ogranicza nieprzyjemne odczucia związane z podawaniem znieczulenia. Na życzenie pacjenta niektóre zabiegi mogą zostać wykonane również w znieczuleniu ogólnym.
Minimalizujemy ryzyko rozwinięcia próchnicy wtórnej poprzez stosowanie kompozytów uwalniających jony fluoru oraz najnowszej generacji lamp diodowych o tzw. miękkim starcie co przyczynia się do zmniejszenia skurczu materiału kompozytowego, dzięki czemu wypełnienia są niezwykle szczelne.

W przypadkach głębszego i bardziej rozległego uszkodzenia struktur zęba stosujemy tak zwane "inleye" oraz "onlaye", czyli osadzane za pomocą cementów kompozytowych brakujące części zęba wykonane w laboratorium protetycznym.
Umożliwiają one odtworzenie miejsc stycznych pomiędzy zębami
(co przy tradycyjnym wypełnieniu często jest niemożliwe), których istnienie to
podstawowy warunek zdrowia przyzębia. Ich kolejne zalety to: idealny efekt estetyczny, prostota wykonania i ponadprzeciętna trwałość co czyni
je tanią metodą leczenia (tradycyjne wypełnienie wymaga wymiany zazwyczaj kilka razy w ciągu życia na skutek uszkodzeń mechanicznych lub próchnicy wtórnej).